• Lorem ipsum

Retourneren

Ben je toch niet helemaal blij met de bestelling die je hebt gedaan? Dan kun je producten retourneren* (zie retourvoorwaarden) binnen 30 dagen na ontvangst bij leveringen in Nederland mits de verzegeling niet verbroken is, het product ongeopend, ongebruikt en voorzien is van originele verpakking.

Bij verbreking van de verzegeling, openen of testen van het  is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. De kosten voor het retour sturen zijn voor rekening van de klant. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket in NL en 8,95 vanuit BE. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Let op: Voldoen de geretourneerde producten niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we jouw retour helaas niet verwerken. Wij behouden het recht om geretourneerde producten te weigeren als het vermoeden bestaat dat de producten reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om beschadigd zijn.

De voorwaarden die wij stellen is dat de artikelen ongeopend zijn, ongebruikt zijn, verzegeld zijn, in originele & onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.

Je hebt het recht je bestelling tot 30 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nog eens 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten (alleen bij retournering van de volledige order) gecrediteerd.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en in de originele verpakking aan Bewust Puur! geretourneerd worden.

Zorg er altijd voor dat jouw pakketje is voorzien van een Track & Trace code en bewaar het verzendbewijs. Zonder het bewijs van verzending met een Track & Trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald. Het versturen van jouw retour via brievenbuspost waarbij je geen Track & Trace code krijgt is op eigen risico.

Let op: Retouren kunnen niet retour worden gestuurd naar een afhaalpunt/servicepunt. Je kunt het alleen retour sturen naar het adres dat je van ons krijgt bij aanmelding van de retour. 

Hoe maak ik gebruik van de retourregeling?

Dit gaat in enkele eenvoudige stappen:

  • Stuur een e-mail naar [email protected] binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket met de melding dat je (een gedeelte van) je bestelling wilt retourneren.
  • Je krijgt vervolgens een e-mail terug met het adres waarnaar je kan retourneren
  • Doe de artikelen (goed verpakt) weer in de doos, voeg een papier met het ordernummer toe aan de doos en plak het retouradres op de doos.
  • Lever de doos in bij een PostNL afleverpunt.
  • De producten worden afgehaald bij het PostNL punt en de inhoud word gecontroleerd.
  • Je ontvangt binnen uiterlijk 14 dagen na de retourmelding het geld terug op je bankrekening, mits het pakket ook binnen is gekomen.

* Indien het product niet aan de retourvoorwaarden voldoet worden retourkosten in rekening gebracht. Dit omvat een bedrag van € 6,95 die staat voor het retour sturen en het opnieuw heensturen van de producten.

Retourvoorwaarden

- De kosten voor retourneren zijn voor de klant.  
- De artikelen dienen ongeopend te zijn, ongebruikt te zijn, verzegeld te zijn, in originele & onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.

-Bij verbreking van de verzegeling, openen of testen van het product is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. De kosten voor het retour sturen zijn voor rekening van de klant.
- Producten die een verzegeling hebben (omwille van de hygiëne) kunnen niet geretourneerd worden op het moment dat de verzegeling verbroken of beschadigd is.
- Bij producten die geen verzegeling bevatten, worden producten gecontroleerd op beschadigingen of gebruikssporen. Indien een product dermate schade heeft van gebruik dan hoe het product verzonden is, krijgt de klant een optie om of de schade in mindering te brengen van de terugbetaling of voor een bedrag van € 6,95 het product opnieuw naar de klant te laten zenden. Hierover wordt de klant vooraf geïnformeerd.
- Indien de keuze van de klant uit blijft bij een beschadigd product, kan de retour niet verder worden afgehandeld.

Waarom geen gratis retour?

De kosten die gemaakt worden voor het retourneren (PostNL verstuurt helaas niet gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door een opslag bovenop de verkoopprijs van de producten. Dat zouden wij ook kunnen doen (onze producten allemaal duurder maken) en daarmee doen lijken alsof we geen verzend- en retourkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels. Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen dan gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend.

De webwinkels die geen verzend- en retour kosten rekenen, verdienen zonder dat u het door heeft op de 'geen verzend- en retourkosten'.

Daarnaast zijn retouren helaas niet duurzaam. 

https://nos.nl/op3/artikel/2263443-jouw-gratis-retourzending-is-niet-zo-gratis-als-je-misschien-denkt.html

Zie hier de gevolgen van jouw bestel- en retourgedrag.

https://nos.nl/op3/artikel/2263446-retour-rumoer-dit-gebeurt-er-met-de-pakjes-die-jij-gratis-terugstuurt.html