• Lorem ipsum

Ben je toch niet helemaal blij met de bestelling die je hebt gedaan? Dan kun je producten retourneren* (zie retourvoorwaarden) binnen 14 dagen na ontvangst. Het recht tot retourneren geldt alleen voor consumenten.

Voorwaarden retourneren

1. Producten kunnen alleen worden geretourneerd als het product ongeopend, ongebruikt (ook niet geswatcht of getest), voorzien van originele verzegeling (waar van toepassing) en voorzien is van de originele productverpakking. Bij openen, gebruiken, testen, swatchen of verbreking van de verzegeling van het product is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.

2. Hygiene artikelen (zoals bv ondergoed) kunnen niet worden geretourneerd. 

3. Heb je een cadeau ontvangen bij besteding van een bepaald bedrag? Hou er dan rekening mee dat het cadeau kan komen te vervallen als je door het geretourneerde product onder het te besteden bedrag komt. Je dient dan het cadeau ook te retourneren of de kosten van de waarde van het cadeau zullen in mindering worden gebracht.

4. Je draagt zelf het risico voor verloren pakketten, beschadigde goederen of vertragingen tijdens het transport van een retourzending.

5. Bewaar het verzendbewijs tenminste totdat je retour is verwerkt. 

6. Indien je door het retourneren van producten onder de drempel voor gratis verzending komt zullen de verzendkosten a 4.50 (NL of 5.95 (BE) worden verrekend met het terug te betalen bedrag.

7. Mocht het product beschadigd of de verpakking beschadigd zijn bij ontvangst van de retour, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Wij behouden het recht om geretourneerde producten te weigeren als het vermoeden bestaat dat de producten reeds zijn geopend, gebruikt of buiten onze schuld om beschadigd zijn.

Let op: Indien wij toch geopende of gebruikte producten retour ontvangen zullen deze worden geretourneerd naar de afzender en de kosten voor de retourzending in rekening gebracht.

Aanmelden Retour

Indien de producten voldoen aan de voorwaarden kun je je retour aanmelden via ons retourportaal.

Ga naar > Retourportaal

We raden je aan om een papiertje met je ordernummer in de doos te stoppen, zodat we weten van wie het pakket afkomstig is. Je kunt ook de digitale pakbon printen die als bijlage bij je track en trace mail zat.

Als afzender ben je zelf verantwoordelijk voor de zending. Bewust Puur is niet verantwoordelijk voor verloren pakketten, beschadigde goederen of vertragingen tijdens het transport van een retourzending.

Voor de kosten van de retourzending ben je als klant zelf verantwoordelijk. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket in NL en €10,95 vanuit BE en Duitsland. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Let op: Verstuur je pakket altijd met Track & Trace code. Bewaar je verzendbewijs en track en trace code goed. Zorg ervoor dat je adresgegevens als afzender zijn vermeld op het adreslabel zodat PostNL weet wie de afzender is.

Als verzender ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending. We raden je daarom aan je pakket altijd verzekerd te versturen, zodat je bij de vervoerder kunt reclameren als je verzending zoek of beschadigd is geraakt tijdens transport.

Alternatieve retourmethodes zonder Track & Trace code zijn op eigen risico en de retour wordt mogelijk niet goedgekeurd als deze niet bij ons is ontvangen en er geen bewijs van levering kan worden overlegd.

Als je besluit je pakket zelf te retourneren zonder gebruik te maken van ons retourportaal of het stuurt naar een verkeerd adres of naar een afhaalpunt, kunnen wij de kosten niet vergoeden of u terugbetalen.

Wat gebeurt er na ontvangst van je retour?

Bij het ontvangen van de order zullen de producten vanwege hygiëne eisen worden gecontroleerd of de verzegeling nog intact is, of er geen gebruikerssporen zijn, of de producten ongeopend en ongebruikt zijn. Indien alles in orde is bevonden zal het geld zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen worden teruggestort.

Voldoen de geretourneerde producten niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we jouw retour helaas niet accepteren. Indien wij geopende en/of gebruikte producten retour ontvangen worden deze middels een begeleidende brief geretourneerd naar de klant.

* Indien het product niet aan de retour voorwaarden voldoet worden retour kosten in rekening gebracht. 

Meer informatie over retourneren en onze algemene voorwaarden vind je hier:

*Retourvoorwaarden

  • De kosten voor retourneren zijn voor de klant.  
  • De artikelen dienen ongeopend te zijn, ongebruikt te zijn, verzegeld te zijn, in originele & onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.
  • Bij verbreking van de verzegeling, openen of testen van het product is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. De kosten voor het retour sturen zijn voor rekening van de klant.
  • Producten die een verzegeling hebben (omwille van de hygiëne) kunnen niet geretourneerd worden op het moment dat de verzegeling verbroken of beschadigd is.
  • Bij producten die geen verzegeling bevatten, worden producten gecontroleerd op beschadigingen of gebruikssporen. Indien een product dermate schade heeft van gebruik dan hoe het product verzonden is, krijgt de klant een optie om of de schade in mindering te brengen van de terugbetaling of voor een bedrag van € 6,95 (NL) en €10,95 (BE & DE) het product opnieuw naar de klant te laten zenden. Hierover wordt de klant vooraf geïnformeerd.
  • Indien de keuze van de klant uit blijft bij een beschadigd product, kan de retour niet verder worden afgehandeld.

Ruilen

Ruilen is alleen mogelijk op onze fysieke locatie in Oosterhout. Als een product opnieuw verzonden moet worden zijn daar opnieuw verzenkosten aan verbonden en kun je de order met het juiste product online opnieuw plaatsen.

De snelste manier om het juiste artikel te ontvangen:

Stuur het artikel dat je niet wilt hebben terug, en bestel online het nieuwe artikel. Binnen uiterlijk 14 werkdagen na ontvangst van de retour storten we je geld terug.

Waarom geen gratis retour?

Retouren zijn helaas verre van duurzaam. Behalve de onnodige CO2 uitstoot van je retourzending wordt er ook een hele hoop weggegooid. Een groot gedeelte van de retouren kan niet meer opnieuw worden verkocht omdat het kapot, vies, beschadigd of niet meer bruikbaar wordt geretourneerd. 

https://nos.nl/op3/artikel/2263443-jouw-gratis-retourzending-is-niet-zo-gratis-als-je-misschien-denkt.html

Zie hier de gevolgen van het bestel- en retourgedrag.

https://nos.nl/op3/artikel/2263446-retour-rumoer-dit-gebeurt-er-met-de-pakjes-die-jij-gratis-terugstuurt.html

De kosten die gemaakt worden voor het retourneren (PostNL verstuurt helaas niet gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door een opslag bovenop de verkoopprijs van de producten. Dat zouden wij ook kunnen doen (onze producten allemaal duurder maken) en daarmee doen lijken alsof we geen verzend- en retourkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels. Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen dan gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend.

De webwinkels die geen verzend- en retour kosten rekenen, verdienen zonder dat u het door heeft op de 'geen verzend- en retourkosten'.